Siirry pääsisältöön

Tie­dot­teet

Tällä sivulla

VAPAAEHTOINEN AVUSTAJA

Kaakkois-Suomen Näkövammaisilla on tarvetta vapaaehtoiseen yleisavustamiseen näkövammaisille.
Moni näkövammainen tarvitsee apua arkisiin toimiin kuten kaupassa käyntiin, harrastamiseen ja vaikka ystävien tapaamiseen.

Jos olet kiinnostunut, otathan yhteyttä Kaakkois-Suomen Näkövammaisiin p. 044 555 8637.

Alla olevasta linkistä löytyy ohjeita opastamiseen.

https://www.nakovammaistenliitto.fi/fi/kun-kohtaat-nakovammaisen#header--ohjeita-opastamiseen- Ulkoinen linkki

Iphone SE älypuhelin

iPhone SE on kosketusnäytöllä yksi markkinoiden ainoista aidosti taskukokoisista älypuhelimista. iPhone SE on suojattu vettä ja pölyä vastaan ja peitetty huippukestävällä lasilla. Näyttö on varustettu True Tone -teknologialla, joka säätää valkotasapainoa ja tarjoaa siten parhaan mahdollisen katselukokemuksen kaikissa valo-olosuhteissa. Haptic Touch -ominaisuus tarjoaa fyysisen, näppäintä muistuttavan vasteen, kun käytät näyttöä.

Laitteeseen voit käydä tutustumassa ICT-ohjaaja Jarmo Ylitalon luona Kouvolan toimintakeskuksella. Varaa aika Jarmolta puhelinnumero on 044 980 2580.

Vertaistukea etänä?

Olisiko sinulla tarvetta etävertaisryhmälle pitkien etäisyyksien vuoksi? Vertaisryhmä voi toimia esim. Teams yhteydellä, osallistuja tarvitsee vain tietokoneen, älylaitteen ja netin. Aiheet voivat liittyä näkövammaisuuteen, jaetaan kokemuksia, kuulumisia ja vinkkejä arjen sujumiseen. Etävertaisryhmä on yksi tapa tavata muita näkövammaisia ja jakaa kokemuksia. Jos kiinnostuit, niin soitathan tai laitat sähköpostia. Vertais- ja kokemustoimija Susanna Kovasin, p. 041 440 3967, susanna.kovasin@gmail.com.

Esittely puhelimista, jotka ovat tarkoitettu heikkonäköisille ja näkövammaisille.

Näppäinpuhelin MiniVision 2

Puhelin on kooltaan pieni matkapuhelin, josta löytyvät kaikki tärkeimmät peruspuhelimen ominaisuudet. Laitteella voi soittaa puheluita, lähettää tekstiviestejä, kuunnella FM-radiolähetyksiä ja asettaa hälytyksiä. Lisäksi puhelimesta löytyvät kalenteri, värintunnistin, valontunnistin, setelintunnistin, kamera, galleria, laskin, muistiinpanotoiminto, sanelin, sää ja taskulamppu.

Puhelinta myy Näköpiste Polar Print Oy
p. 09 6150 0124. Hinta on 433 € sis. alv.

Laitteeseen voit käydä tutustumassa ICT-ohjaaja Jarmo Ylitalon luona Kouvolan toimintakeskuksella. Jarmon puhelinnumero on 044 980 2580.

Näppäinpuhelin BlindShell Classic

Puhelin on puhuva näppäinpuhelin heikkonäköisille ja näkövammaisille. Puhelinta voi käyttää myös äänikomennoilla eli numeroita ja tekstiä voi syöttää myös sanelemalla. Laite puhuu mm. näppäinten painamiset, valikot, viestit, nimet, yms. Puhelimessa on soittamisen ja tekstiviestien lisäksi mm. seuraavat toiminnot: kello ja päiväys, ääninauhuri, sähköposti, kalenteri, muistiinpanot, laskin, sää, nettiradio, fm-radio.

Puhelin on saatavilla
Aviriksesta p. 09 3960 4700.
Hinta on 299 € sis. alv.